Äntligen, tusen beslut och ångest

Som skrivet har jag varit i Ö-vik sedan i fredags, vi grillade i regnet på fredagen men det var riktigt mysigt att sitta i bussen i busvädret.  

På lördagmorgon var det bara att gå upp kl 07:00 och hämta Tuttis från travet där han hade fått stå under natten. Jag valde att bara rida 90cm klassen eftersom det är första tävlingen på ett bra tag. Hade verkligen inga förväntningar alls och så vinner vi! Helt sjukt lycklig är jag, vår första seger i LB! 90-klassen
Äntligen seger!
Sen var det ju dagens tävlingar också. Första klassen  red jag 80, okej det var lite mesigt och det tyckte Tuttis också så han petade ner tvåan... sen var han trött i 90-klassen och lyfte inte alls på benen så vi fick en rivning på sista i grunden, typiskt! Det blir helt enkelt galoppintervaller nu ett tag så han får upp orken fort inför URF´s fyradagars 23-26/7.
Söndagen, älskade ponny!

Vi var redan hemma vid två-tiden, så jag hade tid att rida Fighter och äntligen inviga montésadeln! Det gick faktiskt riktigt bra, blir montéintervaller på tisdag med honom och vanliga med Guten.  Den fungerar som den ska :D

Imorgon är anmälan till Österdundsdubbeltrav, äntligeeeen! Oj oj så mycket ångest jag har haft inför detta val av lopp! Men jag får hoppas det blir bra nu, tragiskt att det ska kännas så livsavgörande. Men vi brukar ju ha kul fast det går åt skogen!;)


Kommentarer
Postat av: Julia

grattis till vinsten! :D

2009-07-13 @ 08:28:05
URL: http://nakenfiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0