När spänningen är över

Tillbaka i norrland igen, eller det har jag varit sedan i går natt vid 23:40-tiden. Östersund-helgen har som vanligt varit trevlig! Självklart lite extra trevlig då det gick så bra som det gjorde!

Startade i lopp ett med Fighter på fredagen, ett rätt tufft lopp och jag trodde verkligen att det var kört när Fighter drog en galopp mitt i svängen men vi kämpade oss framåt till en andra placering på ett nytt rekord 1.55,x ! Guten hade ett grymt tufft lopp och blev väldigt stressad galopperade två gånger och var väl sist i mål men gick ändå 2.09,9 så jag förstod att han gått grymt fort emellan galopperna.


 Lördagen drog vi in till Östersunds stad och åt lunch, jag shoppade faktiskt ingenting utom till kvällens middag, jag kan överraska mig själv ibland. Kvällen blev lyckad med god mat och massor av trevligt travfolk. Sen att vi inte vann fem-kampen får vi leva med.


Söndagen var det start klockan 12:00 och Fighter var ut i lopp ett igen, montédebuten! Men han var inte alls på humör för ridning, de 260 meters tilläggen gjorde honom inte på bättre humör och pappa fick dra honom runt i volten, men vi slutade på en fjärde plats men jag måste erkänna att jag är besviken på tiden 2.11,2 men en debut är en debut och  jag får väl ge det en till chans någon annan gång helt enkelt. Efter detta väntade jag mig ännu en liten besvikelse då Guten skulle ut i sitt tuffa lopp för dagen. Där tog Razmus Raid och Flyt hand om täten. Men min fantastiska kämpe travade in på en tredjeplats på 2.06,x. Amandas fantastiska Razmus Raid var tvåa på 2.02,4 grattis!  Sen var det Fighters tur igen och med en lätt förbannad kusk och typ fyra omstarter tog vi över ledningen efter ett tag och höll den in i mål på den fantastiska tiden 1.52,9! Helt bedövad av lycka gjorde jag och min fantastiska slav under helgen Matilda i ordning Guten igen. Guten var rätt trött men kämpade hårt och var trea på en fantastisk 2.04,6-tid! Jag är så gränslöst stolt att ni aldrig kan förstå!

Nu har min bror Torbjörn och hans fru Maria kommit hem från Stockholm och lagar mat, Tacos blir det tydligen och det luktar förträffligt!

Ha det bra, kramar och sådant.

Sysselsättning !jag ser inte glad ut när jag kör ponny ^^kvällsaktiviteterteam stall 10b med extra tillskottMontéfightLedning!Guten kämpade hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0