A day at Sunshine Meadow

Hej igen, tänkte berätta lite om hur en dag kan se ut för mig här på Sunshine Meadow.
Jag går oftast upp fyra för att släppa ut den hästen som skall köras först. Alla hästar ska vara i hagen minst en halvtimma innan de körs. Så jag mockar mina fyra boxar  och så ska alla hinkar till varje häst tvättas, de är fem hinkar till varje häst... Sen ska två hinkar hängas upp och fyllas med vatten, resten gör man iordning morgon-, lunch -och kvällsmat i.
Jag kan ta gårdagen som ett exempel. Då hade jag min fösta häst som ska vara selad och klar klockan sju, men jag kör inte själv utan ordnar hinkar med vatten för att kunna bada hästen efteråt för de ska svampas och inte duschas med slang. Nästa häst klockan åtta, den går snabbjobb och ska då badas och skrittas av i ca 20 minuter.  Sen körde jag en själv och fick rida den som är tre år, Cessna Hanover. Efter att hästarna är motionerade, och de måste de vara innan tolv, sen blir det för varmt. Varje dag ska selen tvättas och huvudlagen smörjas även vagnen ska tvättas. Hästarna ska rycktas, smörjas in med olika salvor, linnement, kyllera och jag vet inte vad och så bandageras  Detta gör att jag har en arbetsdag från ca fyra till två.
Men imorgon ser lite lugnare ut för då har jag två "turn outs", två hästar som vilar. Men de ska pysslas om ändå. Så det är rätt slitsamt, men jag lär mig massor och alla är så snälla och hjälpsamma!
Fick prata med Alexander via Skype igår och det var väldig skönt att höra hans röst, oj vad jag saknar honom!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Mariellelundstrom

Låter som du har det bra i alla fall =)

2010-04-09 @ 20:48:22
URL: http://mariellelundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0