Vardagen är tillbaka


Jag kan lova att nu när V75-helgen är över och den vanliga vardagen har börjat känner jag hur trött jag är i kroppen och framför allt i min hjärna, helt tomt.
Att vara tillbaka i skolan kändes rätt tungt då jag inser hur mycket jag missat och som jag nu måste jobba ikapp. Jag är inte van att ligga mycket efter så jag vet inte riktigt var jag ska börja, men på något sätt känner jag att har mer koll nu på vad jag ska göra än vad jag haft på länge. Nu ska jag bara hitta orken att göra det också! Försöka att inte fly från vardagen så mycket..
Sen känner jag en fruktansvärd längtan att flytta hemifrån just nu. Jag vet att det är omöjligt eftersom jag inte har ett jobb med tillräcklig lön och så går jag ju i skolan. Men det är jobbigast just nu då jag har fått bestämma helt själv, utan att anpassa mig efter någon annan i två, nästan tre veckor och sen helt plötsligt vara tillbaka hemma, vara barn igen.
Men jag vänjer mig nog snart, kanske... Ett år och sju veckor sen blir det studenten! Det finns inte ord för hur mycket jag längtar...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0