Pusta ut

Det blir ett hejdlöst tjat om vädret när det blir så här, och här kommer mer tjat. Det börjar redan när jag är på väg hem från skolan och bussen är sen vilket betyder att jag måste vänta ute, kallt. Sen är det fel på bussen och jag måste byta buss, så jag och alla andra bussåkare får vänta lite längre i kylan men man får vara glad att det går bussar alls i detta väder, hyllningar till alla busschaufförer där ute!

Sen insåg jag att tigga skjuts av farmor över slätten var uteslutet, hon skulle inte ta sig upp på gården så det var bara att gå på, väl hemma får jag ringa pappa så han ordnar någon som skottar så att bilar kan ta sig upp på gården. Fick skynda mig att ta in de stackars hästarna som verkade ha fått mer än nog av vädret! Men det är ganska skönt så här efteråt när man tagit in ved, gjort upp eld att få ta en kopp te och en macka och bara pusta ut. Ta det lugnt i stormen!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0