Slit och släp

Men det är det helt klart värt, hoppas jag.  Igår var det in på banan med Starchip och Martell för att köra och rida snabbkjobb. Martell gick monté och var rätt dryg och tramsade en del men i själva jobbet var han bra! Starchip var lat som vanligt när han går själv men han skötte sig väl bara bra framför vagnen =)

Idag har det jobbats för fulla muggar, upp sju som vanligt och ge hästarna mat och sen blev det direkt in på banan med Eddie och Fighter. Eddie var helt okej, travade på men inte riktigt lika bra som vanligt men nu är han omskodd inför tisdagens jobb. Fighter vill jag inte ens prata om, suck bara suck. Men han har också fått ny balans och jag hoppas det blir bättre!

När jag kom hem rev jag ut hela sel/sadelkammaren för där såg det verkligen BEDRÖVLIGT ut, för det ska ni veta jag är världens slarvmaja. Eller jag har inte tid att hålla efter säger vi som.. Så nu är det skurat och nu ska allt tillbaka, och det var inte lite saker, men det ska väl gå antar jag!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0