9. Starchip Hawk

Starchip Hawk - 04
När vi fick hem Starchip hade han blivt utdömd av en proffstränare, eller han dög väl helt inte för att står där. Vi klandrade väl honm inte heller när vi först fick hem hästen heller, för han var inte fager vill jag lova. Men det ville väl visa sig att detta var en fula-ankungenstory för idag är han i alla fall i mina ögon en väldigt stilig pålle, kanske ingen svan men ett hjärta av guld har han.

Han är väl ingen ängel att köra på banan då han kan bli rätt "tung"(pigg) ibland men nog hjälpte han mig att få min trav-och montélicens, och inte minst så fick jag vinna ett lopp med honom i sommar också, min första och enda seger (hitils) med storhästlicens, vilket då var i monté i Skellefteå. Kort och gott om min dunderklump!

Ni har säkert sett de här bilderna men vi drar en repris =)




Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0